O autorze
Rzepa z paździerzem, to stan umysłu. Rzepa z paździerzem to mierność, bierność i brak kreatywności. Oznacza brak smaku i umiejętności komunikowania. Nie chodzi tylko o reklamę. Rzepa z paździerzem jest wszędzie. Głównie w internetach. Tropimy. Szydzimy. Wyśmiewamy. Pokazujemy, że można inaczej. Lepiej.

Tomek Kudła: Za swoich bliskich przyjaciół uważa sarkazm i ironię. Potrafi odróżnić Bauhaus od De Stijl i Eamesa od Jacobsena. Fan Coca-Coli, Playboy’a, Wojewódzkiego, Moody’ego, House’a, Gombrowicza, Raczkowskiego i innych, którzy są inni niż inni. Obserwuje to co dzieje się w social mediach (czasem zerknie też na ambient) i zastanawia się co z tego będzie.

Bartek Idzikowski: Dzień zaczyna na Behance.net, później realizuje regułę 10 000 godzin jako webdesigner, a na koniec dnia wpada w rytm Porcupine Tree. Jego czytnik rss pęka w szwach, od graficznych inspiracji. Uwielbia być poza schematem. Pracuje 24/7. Nie dlatego, że musi. Po prostu lubi to, co robi. Mimo, że porzucił już długie włosy, to zamiłowanie do rocka pozostało. Stara się je realizować przez częste powtarzanie słowa "mrok" we wszelkich możliwych konfiguracjach.

Blogi robię

A komu to potrzebne? A dlaczego? W internetach jest pełno specjalistów od wszystkiego. Postanowiliśmy dołączyć do tego grona. Jesteśmy blogerami. Nie wydaliśmy jeszcze książki (nawet e-booka), nie piszemy wierszy, ale kilka tekstów udało nam się naskrobać. Z rzeczywistością mierzymy się w ramach działalności, które prowadzimy. Nie lubimy startupów. Lubimy biznes. Obserwujemy, krytykujemy, komentujemy. Staramy się szukać jasnych stron i dobrych przykładów. Bywamy ironiczni i złośliwi. Staramy się zachować dystans. Nie mamy monopolu na prawdę. Na koniec ważny truizm - to jest blog. Blogi są subiektywne. Nie znajdziecie tu informacji. Możecie szukać tylko opinii. Będziemy wdzięczni za dyskusję... merytoryczną.

Na wstępnie chcielibyśmy Wam przybliżyć ideę blogowania - na czym to polega i jak robić to najlepiej. Moglibyśmy się rozpisywać na wiele stron, wymądrzać się, dawać Wam checklisty do odhaczania na drodze do sławy, ale po co... skoro ktoś już zrobił to za nas. Wystarczy tak jak my, na samym początku kariery blogerskiej, wpisać w wyszukiwarkę Google frazę “O czym pisać bloga?” i gotowe!. Kiedy to zrobicie Waszym oczom ukaże się ocean wiedzy, zobaczycie porady po horyzont i będziecie mogli zarabiać miliony na pisaniu jedynie trzech notek w tygodniu. My trafiliśmy na stronę www.zostan-blogerem.eu i postanowiliśmy realizować ten plan. Najbardziej jednak urzekł nas i wzruszył ten film:





Pamiętajcie, że warto słuchać starszych, mądrzejszych i bardziej doświadczonych. Nie liczy się pasja, zainteresowanie tematem czy znajomość jakiegoś zagadnienia. Wystarczy kilka technicznych tricków, aby zostać sławnym i bogatym blogerem! To takie proste! Zresztą - spójrzcie na nas - stosujemy się do wszystkich porad i jesteśmy dzięki temu mega popularni.

Postaramy się za pomocą zrozumiałych słów, zdjęć i obrazków, zademonstrować Wam rozwiązania rożnych problemów. Później musicie już tylko użyć efektywnego marketingu i możecie pływać w szampanie i posypywać się kawiorem.

Jak poznacie, że jesteście już słynnymi blogerami? Rzecznicy prasowi różnych firm zaczną Wam odpisywać na Wasze skargi i zażalenia na kartonach, ktoś zaproponuje Wam wydanie książki, zaproszą Was do telewizji śniadaniowej i pewnie pozwolą też przeciąć wstęgę na otwarciu nowego marketu lub ubojni drobiu.

Teraz pora na podsumowanie i siedem prostych oraz ponadczasowych porad, jak być słynnym blogerem i radzić sobie z nadmiarem pieniędzy:

1. Pisz dobre teksty! Kiedy będą dobre - więcej osób będzie chciało je czytać! Pamiętaj - im lepszy tekst, tym więcej czytelników!
2. Jedz budyń. Dużo budyniu. Jak będzie niedobry, to napisz o tym tekst.
3. Jeśli nie jesteś kobietą, to zrób sobie operację zmiany płci i zostań szafiarką. Najlepiej taką, która testuje stroje kąpielowe.
4. Musisz się ponownie urodzić w dobrej i znanej rodzinie. To odrobinę pomaga.
5. Jeśli nie umiesz pisać - nie martw się... zacznij rysować, nagrywać filmiki, albo kleić nuty. Coś z tego na pewno się sprzeda.
6. Bądź zawsze pewny siebie. Jeśli ktoś powie Ci, że nie masz racji - nie zgadzaj się z tym za żadne skarby! Pamiętaj: personal branding, to podstawa i musi być zawsze spójny.
7. Bierz kasę za wszystko, nie rób nic za darmo.... przecież nie po to blogujesz!

Nic więcej nie potrzeba. Tylko tyle.. Zauważcie, że nie ma wielu sławnych blogerów. Kominek, Wałęsa, Tusk, Mucha i koniec. Tak uważa pewna poważna (zdawałoby się) gazeta z portalem o nazwie zaczynającej się na “W”. Zobaczcie ile jest miejsca! Nie ma na co czekać Szybko, do roboty!

Rzepa z Paździerzem będzie starać się wbijać szpilki. Boleśnie i powoli, ale zawsze z rozwagą. Czasem będzie poważnie, a czasem śmiesznie jak dziś.

Jeśli nie chcecie nas już tu więcej widzieć - wciśnijcie lajka. Komć, to znak, że nas lubicie i szanujecie. Szerujcie jeśli cieszycie się życiem. Do zobaczenia wkrótce!
Trwa ładowanie komentarzy...